CarLife

Sziasztok A blogomban az autókról , a velük való közlekedésről és minden olyan dologról írok, ami segíthet a minden napokban elevickélni. Hogyan közlekedjünk , mikre figyeljünk, milyen autót válasszunk, milyen üzemanyagot használjunk , a javíttatása az autóknak és minden ami hasznos lehet, de esetleg nem gondoltunk rá.Saját és nálam okosabb ,hozzáértőbb emberek tapasztalatai .Semmi sallang , reklám és nagy szavak , hanem használható információk tapasztalatokból.

Friss topikok

  • Anna Smith: Kötelező az eredetvizsga, de szerintem ez nem felesleges kiadás.. www.eredetvizsga.hu (2013.03.16. 15:53) Vásárlás
  • chéfbácsi: @sztella1: kösze, a színeket meg az oldalt kicsit gatyába rázzuk még és utána jöhet a köv is, addi... (2011.11.09. 22:20) A kezdet..

Címkék

Mire érdemes figyelni télen.

2011.12.25. 23:10 - chéfbácsi

Ha az autónk már fel lett készítve télre és minden rendben van , akkor jó ha egy pár dologban "átállítjuk" az agyunkat.. Mert a hideg is olyan , mint az eső ha bekövetkezik az emberek leblokkolnak.Nem tudom , hogy ez mért van de tény.Ilyenkor az indokoltnál és maguknál is sokkal lassabban mennek, teljesen mindegy, hogy a Hungária körutat mondom vagy az autópályát .Ez legalább olyan veszélyes száraz időben is, mert nem feltétlen számít rá mindenki , hogy az előtte lévő sokkal lassabban megy , mint az bármi is indokolná és szárazban is nehéz megállni, tudnék rá sajnos nem egy példát mondani .. megúsztuk de sose a "vétkesen" múlott.Ilyenkor télen , csúszós időben meg , ha nem veszed észre időben, akkor végképp egy mutatvány megállni.Ez azért különösen fontos, mert azon kívül , hogy senki nem szeretné magát és vagy autóját összetörni ,ha nem állsz meg még te leszel a hibás.Ha már a fékezésnél tartunk így tél tájékán.Nem csak a hülyék miatt érdemes óvatosabban menni, ha nem , mert ilyenkor ha kiugrik elénk egy állat főleg autó úton vagy pályán , vagy hirtelen fékez/megáll előttünk valaki, ki kanyarodnak eléd, átszalad a mama a Kerepesin a Keletinél előtted sorolhatnám és kell egy satut nyomni vagy hirtelen kell fékezni , különösen ésszel kell.Az új autókban és főleg a drága új autókra gondolok van bennük minden szar ami elvileg erre jó, mondhatni "segít" neked.Pl ABS száraz időben mondjuk, hogy egy átlag sofőr esetében aki hirtelen megállni úgy szokott , hogy satu fék és annyi. Na nekik jó és lehet hogy segít is elkerülni a bajt, de itt jön a lényeg :) télen nem nyomunk semmilyen autóval satu féket főleg nem vizen, havon , latyakban, jégen, mert azautó könnyedén megcsúszhat.Ha ezt kanyarban tesszük gondolom nem kell ecsetelnem mekkora eséllyel végződik legalább a mi karambolunkkal , ha épp szembe nincs senki.Amellett , hogy satuzásnál megcsúszhat a kocsi, bár vízen,jégen,latyakon garantálhatom. Amiatt , hogy ezek vannak ezeken ha kicsit gyorsabban megyünk és veszünk egy kanyart, amit nyáron be tudtam még venni 60al ..Csak hát ha száraz is az út , előfordulhat hogy a kanyarban van egyetlen jég folt, vagy olaj , ha tiszta hó az út, vagy jég esetleg lefagyott az ónos esőtől, akkor evidens hogy lassabban , óvatosabban :) Érdemes még odafigyelni arra is, hogy ha télen nincs is ónos eső,jég,hó,latyak,pára, effektív száraz idő van, vannak helyek amikoről mondjuk alap esetben nem feltételeznénk, hogy lehet rajta jégfolt vagy le van fagyva.Ilyenek az erdős részek, lehet hogy előtte teljesen száraz az út és utána is ott, mivel hidegebb van könnyebben lefagyhat az út, megmarad a hó és a szél az útra fújja és lefagy.Ez fékezésnél és kanyarban lehet kellemetlen ,mert szépen meg lehet csúszni vagy kiegyenesíteni egy kanyart.Alul felüljáró esetében ugyan ez, lehet hogy körülötte száraz, de az simán csúszhat a többivel ellenben.Pályán felüljáró ,erdős rész ugyanez.Késő ősszel/télen főleg érdemes az ónos esőre is figyelni, mert az ha lefagy , kíválló sima jégfelület lesz,ami csúszik mint az atom, amit könnyen észrevehetsz , ha már esik , mikor indulsz.Ellenben ha útközben kap el, tud meglepetéseket okozni.Észrevenni azon kívül hogy ráfagy az ablakra,a feltűnően fényes sima,aszfaltról lehet .Ha volt a fékezés akkor említem az előzést és a sáv váltást is.Ónos esőben,havon,jégen, latyakon ne olyan hirtelen váltsunk sávot, mert megcsúszhat az autó könnyen.Szépen lassan, nem nyomunk padló gázt sem, mert akkor meg csak kipörögnek a kerekek és csúszik az autó, elegendő időt adva a kocsinak a művelethez, ha van ASR és hasonló történetek a kocsiba, akkor ha ezt nagyobb gázzal is teszed meg ha tudod kezelni megfogja az autót és nem csúszik meg, de erre hagyatkozni , csak ha nagyon ismered az autód, elég gyakori hiba ,hogy az ember közlekedik a kocsijával, amit apa/anya vett neki,céges, kapta ajándékba ,a bank egy időre engedi hogy használd, míg fizeted a részleteket szorgalmasan vagy csak vetted az autót ez tök jó, csak nem baj ha ismered is amit vezetsz.Persze nem kitétel, hogy darabokra is tudd szedni és vissza is tud rakni , úúgy hogy működjön is :) De azért amennyire kéne jó ha ismered azt amivel dolgod van.Hogyan lehet vele fékzeni, mennyire jók a fékek,mennyire jó a futómű mit bír még és mit nem.. hogyan gyorsul az autó és hogyan lehet ezt kivitelezni stb.Nagyon sokszor láthatjátok tvben, újságban , hírekben hány olyan ember van aki azt hitte és kiderült hogy, nem.. Aki vagizik, gyorsan megy,versenyzik,bármi olyat tesz ahol érdemes ismerni is az autónk és saját képességeinket, tegye de mindezt ésszel azért és ismerje az autóját.Példa amikre gondolok.Kapsz anyu és aputól egy autót (evvel amúgy semmi bajom nincs , megtehetik egészségükre, csak a felelősséget te meg tanuld meg hozzá) és egész jól megy, megmutatod a haveroknak csak mindezt úgy teszed, mintha még mindig egyedül ülnél a kocsiban, közben vagytok öten és nem jut eszedbe, hogy lehet ám hogy öt emberrel nem ugyan úgy fog gyorsulni sem lassulni és egy kanyarban elszálltok mint a sasmadár vagy az előtted lévőnek megnézed a háttámláját közelről úgy seggbevered. És ilyet videón és személyesen is láttam nem egyet.Röviden annyi hogy tudd, ha csak te ülsz az autóba hogyan reagál a kormánymozdulatokra,bármilyen időjárásban,hogyan lassul és gyorsul az előzéseknél főleg nem árt, sok ember élne még ha tisztában lett volna a saját és autója képességeivel,meg gondolkodna de ezt hagyjuk.És tudd azt is ha, nem csak te ülsz az autóban másokért is felelősséggel tartozol és az autó sem úgy fog reagálni mint egyedül.Lomhább,jobban meg tud lódulni, de nő a féktáv is keményen,lentebb ül az autó, sok alacsony építésű autó van és nem kell hogy egy tuning verda legyen, alacsonyabban van könnyebben ér le az alja fekvőrendőrön nagyon oda lehet verni,padka.. egyedül simán felmegy , ültek benne 5en , te meg lendületből leszakítod az első lökösőd :) vagy fennakad az autó esetleg levered a kipufogót.kicsit el is kanyarodtam és sokat lehetne erről is mesélni ,hogyan ismerd azt amit vezetsz ..  Nem rajongok a tötymörgésért, de sajnos télen fokozottan igaz , hogy lassan járj tovább élsz.És akár milyen élethelyzet miatt,teljesen mindegy hogy te vagy tőled független okból ilyenkor végképp egy hiba és annyi.Persze mindenki azt feltételezi, hogy csakis felelős, értelmes, egészséges józan ember ül a volán mögé, de vallja csak be mindenki, még aki ilyen szépnek is látja, hogy megszámlálhatatlan ellen példa van.

 

Ezért vallom én azt, hogy az egy dolog hogy én éppenséggel, hogyan szeretek vezetni és közlekedni, de mindemellett ezt defensíven teszem.Mit értek ez alatt ? nem feltételezek én senkiről semmit,rosszat sem, de jót sem.Figyelek mindenre, ha mellettem van egy autó azért szemmel tartom, ne húzza rám a kormányt ,mert épp nem figyel és számítok is rá , hogy előfordulhat , észben tartom.Vagy hogy, a jobb kezes utcában nekem van elsőbbségem ,de számítok rá hogy jöhet valaki és ő ezt nem fogja tudni vagy épp leszarja , esetlegesen épp a retiküljében matat a telefonjáért és fogalma sincsen mi zajlik körülötte éppen ezekért lassítok kicsit és észben van hogy lehet nekem kell megállni.Ha busz mellett megyek el ,az elejénél figyelek nincs e előtte árnyék és valaki leszállva gyorsan át is akar futni aki eléd fut ki közvetlen, de villamos közelében , megállónál dettó , mert egy idős néni/bácsi mindig akad aki eléd fut ki , hogy elérje a villamost, ignorálva minden mást, nem néz körül, piroson, át az úttesten körbenézés nélkül.Bárhova kanyarodsz be,ha oldalról van járda/bicikli út nehogy eléd cammogjon ki valaki, mert hogy te úgyis megállsz .Ha esély van hogy útközben kikanyarodnak eléd, tehát oldalt látsz egy indexelő autót arra az útra amin vagy, számtalanszor fordult elő, hogy nézte nézte és amikor közel voltam hozzá bám kivágódott elém.A legtöbbet sikerül megúszni,de csak ha figyelsz, azokról ne is beszéljek aki nem is figyelnek és kikanyarodnak anélkül hogy körülnéznének vagy sávot váltanának.Bár a defenzív vezetésről is külön topicot írhatnék.Kismillió dolog van amire nem is gondol az ember, hogy előfordulhat pont vele .Pedig sok van és ha közlekedsz lesz is, némi odafigyeléssel és tudatossággal azért meg lehet ezeket is előzni , megúszni, adott esetben ugye mást is megmenteni attól , hogy az ő hibájából ilyen olyan kimenetelű baleset legyen.Idővel ezek is rutinok lesznek és legalább részedről minimalizálod az esélyét , hogy kedvenc autód és/vagy téged is össze törjenek.

A bejegyzés trackback címe:

https://carlife.blog.hu/api/trackback/id/tr423495770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása