CarLife

Sziasztok A blogomban az autókról , a velük való közlekedésről és minden olyan dologról írok, ami segíthet a minden napokban elevickélni. Hogyan közlekedjünk , mikre figyeljünk, milyen autót válasszunk, milyen üzemanyagot használjunk , a javíttatása az autóknak és minden ami hasznos lehet, de esetleg nem gondoltunk rá.Saját és nálam okosabb ,hozzáértőbb emberek tapasztalatai .Semmi sallang , reklám és nagy szavak , hanem használható információk tapasztalatokból.

Friss topikok

  • Anna Smith: Kötelező az eredetvizsga, de szerintem ez nem felesleges kiadás.. www.eredetvizsga.hu (2013.03.16. 15:53) Vásárlás
  • chéfbácsi: @sztella1: kösze, a színeket meg az oldalt kicsit gatyába rázzuk még és utána jöhet a köv is, addi... (2011.11.09. 22:20) A kezdet..

Címkék

Üzemanyag spórolás 2. fejezet

2012.01.27. 23:48 - chéfbácsi

Az előző részben már említettem, hogy azt azért még ki lehet egészíteni egy két dologgal.. Lássuk csak amik hirtelen eszembe jutnak még.

Amire sokan nem is gondolnak vagy épp nem érdekli őket.A kerék nyomás, most valószínű sokan értelmetlen kifejezést vágnak, hogy annak meg mi köze hozzá ?! Pedig ha annó az oktató nem mondta vagy a gumis amennyiben te gumiztatod az autód és nem cégest használsz ,ahol jó eséllyel ezt is megcsinálják helyetted, nagyon honnan nem fogja tudni senki, csak ha utána érdeklődik.Pedig ha lapos a gumid, az 0,5% fogyasztás növekedést jelenthet plusszba tized báronként.Egy személyautó kerekeinek a nyomása autónként változó nagyjából, de 2 bar körül szokott lenni, egy laposabb gumival aki nem figyeli 1,5 bárra is lecsökkenhet a nyomás, ami 0,5tizeddel több tehát már2,5-al többet eszik az autónk.Amellett, hogy a lapos gumi menet tulajdonságai romlanak és balesetveszélyes.Ha túl van fújva az sem jó, mert többet nem fog enni az autó viszont sokkal gyorsabban kopik,akár 50%-al is, tehát eléggé.Ezért használattól függően , maximum havonta egyszer érdemes megnézni a nyomást, semeddig sem tart, bárki meg tudja nézni a kutakon is vagy egy kézi autópumpa aminek van nyomás mérője is ,ez kb 2,5 ezer ft, amellett hogy hasznos ha van a kocsiba mert bármikor kelhet amúgy is, azzal bárhol egy pillanat alatt meg tudod nézni és orvosolni ha kevés/sok a nyomás.

Ha a gumi nyomás megfelelő,rá térhetünk magára a benzinre is, második lépésként amire mindig érdemes figyelni , hol és mit tankolunk az autóba.Régebbi autóknál nem akkora gond ez ,mert benzinesnél a 95-el is kiválóan elmegy a dízel meg a sima dízellel, de az újabb autók már inkább a 98-asal kompetensek, kívánják a jobb kenést, ne menünk bele, annyira nem értek amúgy sem hozzá.. értelmesebb helyeken , ha az ember vesz egy autót és nem egy 3 hengeres városi cirkálót, hanem egy normálisabb autót , elszokták mondani , hogy ennek a motornak már 98as benzin kell a megfelelő működéshez vagy ugye egy tuning/verseny autóba meg még jobb benzin kell a megfelelő hatásfok miatt.Ha rosszabbat tankolsz , a motor élettartama rövidülhet és többet is ehet.Ellenben ha jobbat tankolsz , még lehet hogy egy picit kevesebbet is fog enni, jobb benya tökéletesebben ég el, kevesebb is elég ugyanahhoz a teljesítmény eléréséhez.Persze itt azt mondom, hogy benzinesek 100ast tankoljanak vagy dízelbe meg a szuperdízeleket amik sokkal drágábbak.Csak az eggyel jobbat, a nagyobb kutakon már amúgy is mindegyik üzemanyagban van több kevesebb adalék.Saját példa szemléltetésnek az OMVnek van a sima 95öse amibe már van némi adalék és van az erőssebb 95 ami a 98nak felel meg 10ft eltérés ha van a kettő közt, tehát teletanknál is 400ft különbség, viszont az én autóm jobban megy és kevesebbet eszik azzal.Érdemes odafigyelni hol tankolunk és milyen üzemanyagot mert ,az olcsó húsnak híg a leve , igaz lehet itt is és az pedig nem jó.Én nem rajongok az ilyen akciós kutakért , meg madaras Tesco kút, meg Tecsó kút meg nem tudom kinek van még ilyen ocó benzinje, én nem preferálom ezeket a kutakat, mert nem olcsóbb annyival , hogy megérje ilyenhez menni messzebb és a minőség sem utolsó szempont.Legtöbb ilyen esetben egyébként jó eséllyel majdnem ugyan olyan minőségű üzemanyagot árulnak ők is, csak kicsit lutri , mert ha épp nem olyan jó, akkor kopog a motor, nem megy, többet eszik.. ami előfordulhat egy OMV,Shell,Molnál is , én még ilyenbe szerencsére nem "futottam" bele, csak más.Viszont ami a minőség kételye mellett , nekem fő szempont, hogy hasamra ütök az OMV, Mol benzin esetemben 430 és 500m-en belül van mind kettő, madaras tesco kút meg 10 kmrre és ott 420 a benzin, nem biztos hogy van ekkora különbség, az esetembe tele tanknál 400 ft különbség , ami nem egész 1 liter benzin, tehát kb az út oda és vissza, viszont ezeket a kutakat meg tudom hogy jó, minek reszkírozni az "olcsóbbat" ami csak addig olcsóbb, míg utána nem számolunk.

Ha már tankoltunk/tankolunk , vannak fogyasztás "csökkentő" és a teljesítményt enyhén növelő, adalék anyagok amiket benzinkutakon, nagyobb bevásárló központok autós részlegeiben talán és az autós boltokban kaphatunk vagy neten is lehet rendelni, pl Spuri, nem ez nem a fehér por ez kicsit folyékonyabb és semmi köze hozzá, http://spuri-adalek.hu/ ím megint egy kis reklám, pedig ezek sem fizetnek érte. itt el lehet olvasni részletesen mire , jó hogyan működik, mennyibe kerül, mennyit lehet vele spórolni.De ezen a terméken kívül van még ilyen adalék anyag, ezek mind ugyanazt hivatottak szolgálni , kevesebbet egyen az autó és kicsit jobb legyen a teljesítménye.És ezt szépen tankolásnál lehet , hozzá adagolni a benyához, egyszerű nem variás dolog és valamennyit segít ez is.

Ha ez is meg van, egy másik mód, üzemanyag fogyasztás csökkentő mágnes , rá lehet keresni, ebből is van pár eladó, elvileg ez is csökkenti a fogyasztás és jobban megy az autó és csuhajja.. a "családi" autóba lett ilyen rakva, hát nem tudom.. kevesebbet nem eszik viszont nem is jobb.. esetünkben ez nem igazán vált be.Ez is szubjektív. Szerintem döntse el mindenki maga jó e vagy sem.

Következő ehhez nagyon hasonlatos egy tuning box nevű dobozka, ami csak dízeleknél használható és ott nagyon jótékony elvileg.. ők ezt mondják, nem tudom ebben nincs tapasztalatom  http://tuning-box.hu/ajanlat/fogyasztascsokkentes.html  az oldaluk sok szép és jót lehet olvasni erről is.

Ilyen olyan szerekből és módosításokból ezer meg ezer található neten is , ha bárki rákeres , akár csak így hogy fogyasztás csökkentés. 

Ami gondolom triviális, mert amikor ezt olvassa mindenki , csak bólogatni fog, hogy ó persze tudtam , alap a klíma, ez is jelent kb plusz 1 litert /100km .Amire ugye azt mondjuk most, hogy hát igen igen, de nyáron kell mert.. Ha van akkor nyáron azért használja az ember , mert csak nem sül ropogósra vagy fürdik meg saját izzadságában mire elér ából bébe ,így ezzel számolhatunk , de azzal is hogy 1 liter plusz és még el vesz a teljesítményből is, ami ha egy erőssebb dízel 100le+ vagy benzines legalább 140le+ nem érezhető, de aki azt mondja nekem, hogy az ő 1,3mas 80lovas gépe meg se érzi.. :) nem is mondom ki :) maradjunk annyiban volt nekem is olyanom , 2 emberrel és némi cuccal nagyon kellett kapcsolgatni egy egy előzéshez.. De a lényeg , nyáron használja az ember , ez van kell.. viszont sok ember mellett ültem már úgy, hogy ment az ha kell ha nem, mit értek ez alatt, nem nyáron, hanem tavasszal , ősszel amikor ha csinálunk egy kereszt huzatot máris nincs meleg és feleslegesen ne gyengítsük az autót ami még többet is eszik és ami még gyakoribb hogy télen klímával fűtünk mert hamarabb melegszik.. télen amúgy is többet papizik a kicsike , nem kell még rá tenni egy lapáttal . Ami szerintem teljesen értelmetlen is, fűteni nem klímával szoktunk, az hűteni van , a 40 fokba és ennyi.

És miután hirtelen több nem jut eszembe, csak egy azt még leírom és ez most ennyi is.

Ez nem is annyira üzemanyag spórolás, mert a gázosításra gondolok.Ezt mindenki mérlegelheti , a jó és rossz és az esetleges veszélyes részét ,az aggódósoknak.El gondolkodtató lehet egy megoldásnak, mert aki naponta használja az autóját és legalább megy vele 50-100km-ert naponta annak nem is olyan hosszú távon megtérülhet. Bármekkora motorú autóhoz kompatibilis teljesen mindegy, hogy 7 vagy 20 litert eszik az autó amúgy. Itt is sok minden van, hogy a gáz veszélyes, meg kevésbé megy az autó tőle, meg amúgy is minek.. igen a gázból valamivel többet fog enni jó eséllyel, de ha közel annyit eszik abból is vagy 1-2 literrel többet a gáz 223 ft körül mozog most.Azért érdemes egy kicsit a calculátorral utána pötyögni. Neten ehhez is sok mindent meg lehet találni, de kb 200 és 500 ezer közt mozog az autó gázosítása.De itt nem kell megijedni hogy my god 500 kiló az nagyon sok, az de annyiba a 12 hengeres autók gázosítása kerül, az átlag 3-4 hengereseké 200ezer körül mozog. A 12 hengeres az a benzin temető, azt nem fogyasztás csökkenteni kell, csak kutat kell mellé venni .

Most ennyi elég is belőlem, aki akar spórolni és nem tudta hogy kezdhet neki, tessék egy két példa. 

A bejegyzés trackback címe:

https://carlife.blog.hu/api/trackback/id/tr973908381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása