CarLife

Sziasztok A blogomban az autókról , a velük való közlekedésről és minden olyan dologról írok, ami segíthet a minden napokban elevickélni. Hogyan közlekedjünk , mikre figyeljünk, milyen autót válasszunk, milyen üzemanyagot használjunk , a javíttatása az autóknak és minden ami hasznos lehet, de esetleg nem gondoltunk rá.Saját és nálam okosabb ,hozzáértőbb emberek tapasztalatai .Semmi sallang , reklám és nagy szavak , hanem használható információk tapasztalatokból.

Friss topikok

  • Anna Smith: Kötelező az eredetvizsga, de szerintem ez nem felesleges kiadás.. www.eredetvizsga.hu (2013.03.16. 15:53) Vásárlás
  • chéfbácsi: @sztella1: kösze, a színeket meg az oldalt kicsit gatyába rázzuk még és utána jöhet a köv is, addi... (2011.11.09. 22:20) A kezdet..

Címkék

Itt a tavasz.. ?

2012.02.27. 16:41 - chéfbácsi

Most, hogy elkezdett melegedni az idő lassan el lehet kezdeni gondolkodni a gumicserén.A bevállalósabbak már cserélhetik most is, ennek egy "előnye" lehet, hogy most még azért talán kevesebben cseréltetik, mert még néha éjszaka lehetnek mínuszok.Egy ideig ez még kicsit szerencsejáték , mert megjósolni azt , hogy most eltalálják egy a Meteomókusok vagy sem az időjárást és tényleg nem lesznek már mínuszok.. Ha éjszaka nem nagyon használod az autót csak napközben, akkor lehet bejelentkezni gumi cserére, mert a napközbeni 10+ fokok már nyári gumis idő.Ha nem szempont , hogy fent legyen minél előbb a nyári és esetleg a felni , ami van az autónál és a téli is jó féle, akkor fent lehet hagyni akár addig is, míg nincs a hőmérséklet 20 fok felett stabilan.Persze sokan mondják, hogy melegbe a téli gumi nagyon felmelegszik és felpuhul így , hamarabb kopik és nincs is meg a kellő tapadása.Nos ez nyáron tényleg így van, de míg nem éri el , azt amit az előbb említettem, nem hátrány a téli gumi sőt..

Ablakmosót is lehet nyárira cserélni , bár én nem vagyok a híve, egész évben tökéletes a téli is és nem kell foglalkozni majd vele, hogy télen bele fagy. Ugyan nincs benne , hiperszupermega bogároldó folyadék , de ezt könnyen tudod orvosolni, kell külön venni, bogároldó koncentrátumot, a mosós srácok elég pengék benne, hol lehet ilyet beszerezni ami tényleg oldja is a bogarakat.De vigyázat ! amit ők használnak és az erősebb ilyen oldatok, ha nem hígítod fel kellően, akkor a festékedet is leoldja.. de normálisan felhígítva nagyon jó.Veszel egy 5L-es télit abból kicsit beletöltesz vagy kilocsolsz és abba raksz ilyen koncentrátumot és már lehet is betölteni.

Miután napközben most már, általában jó idő van, előkerültek a motorok is, a speed motorok is ! tessék jobban odafigyelni, mert tavasszal van ebből a legtöbb gond.Nem akarom védeni a mocisokat sem, mert sokszor úgy mennek, hogy a pofám leszakad..úgy hogy erre fokozottabban kell  már figyelni.Mire kell pluszba figyelni ? Dugóban, a mögüled megjelenő mocikra, akik lehet mennek 30-40el is, attól még hogy te állsz a dugóban.De úgy ámblokk érdemes jobban figyelni, előzésnél meg végképp vagy kifordulásoknál.A motor lehet messzinek tűnik, de sokan elfelejtik, hogy ők szoktam ám 150 felett is menni, városban is..De egy mocit , amúgy is nehezebb kiszúrni és mivel kisebb, nehezebb megállapítani azt is mennyivel mehet és sajnos elég sokszor fordul elő, hogy azt hitték hogy a szembe jövő motoros előtt még meg tudja az előtte lévőt előzni vagy kikanyarodok mert nem jön egy autó sem.. vagy kikanyarodok gyorsan , mert ott egy motor de még eléférek.. esetleg leszarom majd ő lesz rám tekintettel mindre láttam már példát, csúnya dolgok lesznek belőle.Egyszóval legyünk tekintettel a többi kocsira is és most már újra a sok motorra is.

Azért is érdemes ilyenkor még körültekintőbbnek lenni, mert nem csak a motorosok kerülnek elő a tél múltával, hanem az összes tehetségtelen, időszakos vezető, azok a tuning kocsik akik télen nem mennek és a télen "tuningolt" amit most próbálgatnak a T jogsisok.Megörülnek az emberek, hogy nincs hó jég nem csúszik és nyomják neki, hogy végre lehet.Na ebből szokott gond lenni.De azok ugyan úgy veszélyesek, akik télre azért teszik le az autót , mert nem mernek vezetni és most újra előjönnek, na általában ők meg a másik véglet.. igaz, ők nem fog 140el elmenni melletted jó eséllyel, DE ők még tán veszélyesebbek.Miért mert ők, a gyorshajtók inverzei ,ők mennek a 40es táblánál 30al 50nél 40el 70nél 55el.. ők kanyarodnak ki eléd körül nézés nélkül  vagy váltanak sávot index , visszapillantó nélkül, előzés közben rád előznek, esetleg ők előznek úgy, hogy jönnek szembe.. Érzékelhető lesz, mert télen is van pár ilyen sugárhajtású csiga,akinek van elég bátorsága vezetni télen, de a legtöbb csak most jön elő.

Az, hogy jó idő kezd lenni, nem csak több közlekedővel jár, hanem egyenesen arányosan nagyobb forgalommal, lassabb haladással kecsegtet.Érdemes kicsit több időt rászámolni az eddigi menet időre, teljesen mindegy, hogy kocsival vagy tömeg közlekedve.De persze nem a Metróra gondoltam.. :)

És mondhatnám, hogy számoljunk avval is, hogy tavasszal kezdenek kátyúzni így ez is dugókat és fennakadásokat és hosszabb menet időt jelent, de ettől igazán nem kell félni nálunk.. Elkezdték a téli kátyúk kijavítását tény, nade a módszer.. ! gyors kátyút és annál kicsit többet bírót használnak.. a gyors kátyú 1 hónapot bír kb.. legalább is a csóka szerint,aki ezeknek a kiváló szakemberek szóvivője.. aki esetleg nincs képben ez az a kátyúzási módszer, amikor megáll a 2T kombi waresz (mondjuk ez 20+os autó , a mostani fiatalok nem igen láttak még olyat, hacsak nem nagy autórajongók vagy volt a családban annó , esetleg meg is maradt egy olyan szörnyeteg ) a hátuljából kikapják a vödröt igen jól hallottad , azt a sárga diszperzites fajtát , abból belelöknek egy kis ragacsot és ugrál rajta párat simítás ként ,hogy "egyenletes" legyen és ne járják ki az autók.. ennek a norbi update változata , ha van simító gépük és azzal ledöngölik egy kicsit, akkor tényleg kibír pár napot, KIVÉVE ha arra jár, kamion,busz,troli sötöbö, mert egy ilyen nehezebb dög kb 1 nap alatt kiszedi.. ez a módszer lehetünk őszinték lósz...rt sem ér, mert jó esetben 1 hetet bír... A másik módszer, az már atom.. arra ugye kb bő 3 hónapot mondanak, ez az "igényesebb" megoldás, mert itt körbe vágják a kátyút és felöntik ezzel a sz..rral elegyengetik jó esetben, esetleg kicsit megdolgozzák azzal a kézi döngölővel.Hát igen ez már, így király is lesz, mert ez 1 hónapot esetleg 2őt is kibír, ha nem sok előbb említett tank jár arra, mert akkor ugye nem kell ecsetelnem.. Normálisan kéne javítani, meg hát normálisan kéne megcsinálni és akkor nem évente romlik és a sok foltól csak pusztul az aszfalt..  Ehhez kapcsolódóan egy jó tanács, terepjáró.Lassan már mással nem lehet közlekedni..

A bejegyzés trackback címe:

https://carlife.blog.hu/api/trackback/id/tr314216543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása