Gondoltam már rá , hogy írok erről is , szerintem fogok is még.A mostanit is "ihlette" egy műsor.Most ment az rtlen a házon kívül és abban benne volt egy rész, kirakom linkbe is , a részben pont erről kérdeztek meg okos embereket mivel és hogyan lehet spórolni a naftával. http://www.rtlklub.hu/most/27287_hazon_kivul_hatborzongato_interju_a_machetes_meszarossal_mit és 9.55 től kezdődik nagyjából a riport.
Pár dologgal egyet értek ami elhangzott, viszont azért akad olyan amivel meg jó hogy nem..
Az egyik ilyen dolog , hogy igen kút és kút is nagy különbség lehet árban és persze minőségben is.Én a minőséghez jobban ragaszkodnék , mert a másik eset persze nem a legdrágább kútra járok, mert hülye azért nem vagyok.. milyen szép szlogen is ez.. na de ez más tészta megint.És ide tartozik, hogy nem tankolok hetente kétszer teli tankot, effektíve, "csak" normál felhasználásra van a kocsi, tehát nem céges és nem is munka eszköz.Ez esetben meg , ha valaki mondjuk hetente egyszer tankol maximum, akkor számold csak ki nyugodtan, ha nem kamionba tankolsz , nem azon az egy két ezer forinton fog múlni .Számokban kifejezve durván számolva egy átlag vezető kb havonta ,HA tankol négy teli tankot, nagy tankkal számolva 60lityót per alkalom,ahol nagyon nagyon drága helyen tankol 20fttal drágábban per alkalom, az 4800ft különbség , alkalmanként 1200 , szűk 3 liter benzin, avagy 2 doboz cigi, 4 energia ital , 4-5 kávé a shopban, 2 sör a haverokkal ,tehát amit ha megspórolsz a drágább helyen kb ennyit vehetsz belőle, meg persze 3 kenyeret ,párizsit meg stb tudom tudom.. ami mellékesen akkor spórolás, ha az "olcsó" kút közel van, mert ha ahhoz utazni kell 10-20 kmert legalább máris ugyanott fogsz járni , mert amit spórolnál elautózod a kútig.Tehát azzal érdemes tisztában lenni ,hol mennyibe kerül a naftalin és ésszerű keretek közt nem a legdrágábbat tankolni, erre ott a holtankoljak.hu , ejj reklámozok , pedig nem is fizetnek érte.. de ha normál felhasználásra van az autó ez csak rongyrázás hogy így meg úgy megtakarítás.. annak éri meg odafigyelni erre igazán , akinek a munkaeszköz az autó és azzal jár nagyon sokat meg a fuvarozóknak , mert kamionnál valóban nem mindegy hogy 1000 liter per tankolásnál mennyi is az annyi alkalmanként.
A másik ez amit mond az okos bácsi a riportba, hogy ő már egy autó árát spórolta meg így "okosan" .Először is gratulálni szeretnék neki, bár gondolom nincs még egy verda a garázsban és az ára sincs meg amit "megspórolt", de amit mond tankolásonként sok rutinnal 1,5 liter megtakarítható , ez megint az előző szitu aki naponta tankol annak szempont ,aki meg tankol egy hónapban 4szer 6 litert spórolt ejjj ha ! Olyan szempontból hasznosak a tippek , hogy feleslegesen ne pazaroljuk a drága benzint, de szerintem mostanában ezt nem kell külön senkinek mondani, mindenki tojással a lába alatt járkál, mert drága a benya..Akinek amiket mondtak újdonság , az egy két év alatt megtanulhatja és 1.5 litert spórolhat.. :)
Ez is a riportba volt, hogy hév/vonat pirosnál motor leállít , mert spórolunk ! itt azért megnézném szívesen , hogy alapjáraton mennyit pötyög el az autó és ha leállítjuk és bepöccentjük amikor ugye kicsit több benyát iszik az autó mennyire éri meg vagy sem.Lehet hogy az új, hiperszuper autók, beindításnál microgrammnyi benyát használnak , nem tudom nekem tinédzser kocsim van, majdnem nagykorú(17 éves) az enyém ha leállítom lámpánál és újra bepöccentem szerintem hörpint legalább annyit mint amennyit alapjáraton eljár azalatt az egy két perc alatt.Ez mindenkinek szuvenír joga eszébe jut e , hogy ezzel spóroljon , meg hogy spórol e egyáltalán ezzel.Az óvatosabb vezetéssel és az autó ismeretével és maximális kihasználtságával egyet értek, hogy valamivel kevesebbet eszik az autó ez tény de ennyi, fentebb említettem véleményem erről.A 2ezres fordulattal megint nem tudom, szerintem nem mindegy hogy egy autó 5ezret vagy 9et pörög én úgy gondolnám hogy az a 2ezer ennek függvényében változik azért, abban igaza van , hogy ha 2ezernél elváltogatsz mindig abból nagy baj nem lehet,max jól bemacskásodik a kicsike és autópályán pár ezer kilométer után jól ki kell füstölni, mert nem annyit sem fog gyorsulni mint előtte.De a 2ezres fordulat azért nem nagy találmány, mert szerintem aki átlagosan vezet az ott elvált amúgy is, max már tudod , hogy az mért is jó..