CarLife

Sziasztok A blogomban az autókról , a velük való közlekedésről és minden olyan dologról írok, ami segíthet a minden napokban elevickélni. Hogyan közlekedjünk , mikre figyeljünk, milyen autót válasszunk, milyen üzemanyagot használjunk , a javíttatása az autóknak és minden ami hasznos lehet, de esetleg nem gondoltunk rá.Saját és nálam okosabb ,hozzáértőbb emberek tapasztalatai .Semmi sallang , reklám és nagy szavak , hanem használható információk tapasztalatokból.

Friss topikok

  • Anna Smith: Kötelező az eredetvizsga, de szerintem ez nem felesleges kiadás.. www.eredetvizsga.hu (2013.03.16. 15:53) Vásárlás
  • chéfbácsi: @sztella1: kösze, a színeket meg az oldalt kicsit gatyába rázzuk még és utána jöhet a köv is, addi... (2011.11.09. 22:20) A kezdet..

Címkék

Gondolatok...

2012.01.03. 23:41 - chéfbácsi

A címhez híven csak pár gondolat ami épp a fejemben van , összefüggést nyomokban tartalmazhat, de logikát ne keressetek benne.

Minden nap amikor beülök a kocsiba,de egyre gyakrabban még csak kocsiban sem kell üljek.Szimplán csak mezei gyalogos ként vagy tömegközlekedésen ülve avagy épp vacsorát főzve is , sokszor jut eszembe mennyi hülye van.És ezekből csak egyre egyre több lesz.És most csak a közlekedőkre gondolok.A mi nap egy kedves barátomnál főzöcskéztünk jól éreztük magunkat egyszer csak egy fékcsikorgás és a csattanás.kb 20 méterre a háztól , két srác gondolatmenete nem egymás mellett haladt,hanem keresztezte egymást.Mondanom sem kell , hogy az erkélyről kiváló rálátás és hallás nyílt az eseményekre.Az egyik pehére a másik szerencséjére a rend őrei pont ott voltak, így a kiabálásból verekedés nem lett, csak hangoskodás.Miután nyugdíjas nem vagyok,így nem ültem ki az erkélyre egy meleg takaróval mozizni , kinéztünk ki törte össze magát, nagyon nem sérülhetett meg senki, mert nagyon ment a kiabálás a másikkal,és a rend őre is azonnal ott voltak így mentőt sem kellett hívni, megvolt rá a szerv, bementünk és ennek a történetnek itt vége is nagyjából.Amiért igazából felmerült, mert pont egy olyan helyen volt baleset , amit történetesen halottam/láttam is ahol mindig van baleset és ahogy halottam itt is fatális dologból lett, 2 sáv külsőjéből akart balra nagyívben megfordulni, úgy hogy jött gondolom akkor majdnem közvetlen mellette a belsőben egy másik autó.mindez a halottakból a kocsik helyzetéből és sérüléséből lévő következtetés, a lényeg hogy olyan helyen történt , ahol mindig szokott.És ilyen helyből van jó pár Pesten , így ha ezeket ismerjük nem árt ott különösen figyelni.

Sokszor ezek a baleseti gócok ahol, gyakorlatilag mindig van baleset , alapesetben teljesen jól és normálisan autózható helyek,de valami esemény előtt, után meg fokozottan.Erre sem feltétlen lehet készülni, mert honnan is kéne minden ilyet tudni, mikor hol mi van, de van pár nagyobb ami a csapból is folyik és olyankor érdemes figyelni.Például az autópályára M3 mogyoród és környékére amikor forma1 van vagy a ringen egy nagyobb esemény.Vagy a Népstadionban ,tudom nem ez a neve már,nekem ez marad .Ha ott van koncert/buli/kiállítás.M1/M7 ki és bevezető szezonban hétvégén.És még számos helyet lehetne említeni , ahol természetesen mint bárhol, bármikor lehet baleset és lesz is, de ilyen időpontokban meg fokozottan esélyes, nagyobb forgalom, több ember, több hülye , egy hibázni fog, tiszta matek :) És mindezek dacára még mindig megtörténhet a baj, de ha oda figyelünk ilyen kis apróságokra akkor legalább a saját részünket kivettük a dologból.

Ehhez kapcsolódva , ha mi ugyan kellő körültekintéssel és normálisan közlekedtünk és egy hülye csak meg talál vagy nem is hülye csak egy hétköznapi átlag ember aki nem figyelt, ez is előfordul, ez van.De ha mégis balesetezel , nem saját hibádból, mert ha te vagy a ludas az más tészta és bármennyire és egyértelmű a szitu azzal kezd , hogy írasd vele alá azt, hogy elismeri ő a vétkes (ha elismeri is csak fél siker erről később ) ,ha pedig nem akarja elismerni azonnal rend őreit kell telefonos segítségen használni.Ha ki jönnek macerásabb,de nincs mellé beszélés.Azért fontos ezzel kezdeni, mert találkoztam már érdekes esetekkel és a végén te fogsz annak a bizonyosnak a rossz végén állni.Nem kell senkiből azonnal rosszat feltételezni ,de jót sem ! tisztázni azonnal ,abból nagy baj nem lehet.A másik fele amiért írtam ,hogy csak fél siker ha a helyszínen elismeri a vétkes fél a hibáját.Mert második körben , kap a biztosítótól egy levelet amiben ismét nyilatkoznia kell az esetről és hogy what happened ? És itt bizony lehet okoskodni.Ezt valaki nem is tudja,valakinek eszébe sem jut, mert megkapja kitölti, elküldi egyszóval böcsületes ember, de miután nem meseországban élünk így vannak az okoskodók, hogy na majd most ő jól megússza ezt a dolgot és azt írja hogy ő nem ismer el semmit , ő aztán nem vagy csak részben ismeri el.Ekkor jönnek a gondok, mert legrosszabb esetben ,biztosítója is válogatja , teljesen mindegy mennyire egyértelmű, tiszta az ügy nem kapsz egy fityinget sem, vagy elismerik egy részét és azt oszd be.Persze azért mert valaki okoskodik akár,egy jó ügyvéddel ki lehet préselni "ami jár" csak annyi huzavona azért , mert épp téged találtak meg.Így hát nálunk az egyértelmű dolgok sem azok, jobb ha az elején elismerteted hogy ő a vétkes.Ezzel megtetted amit meglehet és ha nem okoskodik ,akkor jó eséllyel meg tudod javítani a kocsid, úgy hogy neked nem kerül pénzbe a más hibája.

Teljesen más tészta.Aki öreg urasan vezet annak ez tárgytalan, de ha néha elkap a versenyszellem és ezt nem a szezonáris legális gyorsuláson teszed, nem árt számolni egy két dologgal.Én tudom hogy most mindenki azt gondolja, hogy hagyjad már én naponta sz..om a spanyol viaszt,de friss jogsisnál vagy aki nem vezet olyan gyakran, esetleg nincs a fővárosi közlekedéshez szokva mégis a fán,betonfalba,villany oszlopon, másik kocsiban és társaikban kötnek ki.Így azért merem feltételezni ,hogy van létjogosultsága és van aki nem feltétlen gondol ezekre kisujjból.Ilyen dolog , hogy ismered a kocsid, bár nagyon sokszor látom, hogy nem ismerik,csak vezetik, ez nagy különbség ! Tehát tudod ,ha te egyedül ülsz benne, esetleg anyóson még valaki, hogyan lassul , gyorsul kanyarodik a kocsi stb.De sokan pont azt felejtik el mi van , ha nem egyedül ülök be vagy asszonnyal/urammal, hanem mondjuk, 4-5-6 ember van a kocsiban, ő értük is felelősséggel tartozol,de ez alap, a lényeg hogy a kocsi másképp fog reagálni.És ezt felejtik el sokan vagy tapasztalatlanságból vagy mert atom készvan vagy mert a nagy hévben elfelejti és csak a bizonyítási vágy van, hogy majd én megmutatom mit tud a verda vagy mekkora királyul vezetek vagy egyszerűen ez meg sem fordul a fejben.És nem csak a gyorsulásra gondolok ,akár csak egy előzésre vagy fékezésre , de akár a vagi janizásra is.Ha tele a kocsi és ezeket elfelejted , kellemetlen meglepetés érhet amikor , kivágódsz indexel , hogy ó ezt simán megelőzöm,ennyi helyen mindig megy, igen amikor 100-200 kilóval könnyebb az autó, vagy egy fékezésnél, nem hagysz akkora távolságot esetleg úgy mész mint egyedül, egy hirtelen fékezésnél csúnya dolgok történhetnek.Persze ez alól nem kivételek a drága avagy erre épült sport kocsik , drága autók jó motorral és fékkel és mindennel , de ott ez nem annyira észrevehető.És ezzel mind semmi baj sincs,ha tisztában vagy azzal mennyire és hogyan fog másképp reagálni az autó,ha tele van.Sok autóval meg is lehet csinálni és van sok jó sofőr,el is hiszem hogy 5emberrel is keresztbe driftelve be tudja venni a kanyart, tud sportosan közlekedni,gyorsulni vagy lassulni.Nem is velük van a baj, hanem aki nincs vagy csak azt hiszi tisztában van mindennel , aztán amikor helyzet van, derül ki, hogy hoppá még sem.Szerintem, sajnos a lehetőségek  erősen korlátozottak ,hogy az emberek kiélhessék magukat. De ez megint más kérdés.

Megint más.Ha parkolsz a fizetősbe nem megyek bele, mert mások és saját bőrömön is tapasztalva , ha meg akarnak büntetni a parkolósok úgyis megfognak és az megint hosszadalmas utána járás ,hogy ne keljen befizetni azt a 2-8ezer forintot amit, mellékesen teljesen jogtalanul szabtak ki. vagy azt mondod hogy költs kenyérre.. Szóval a parkolás.Ha csak van lehetőség ,tehát effektív 500méteres körzeten belül nem az az egy szűk parkoló hely van, akkor olyan helyen állj meg ahol van kellő távolság az előtted mögötted melletted állótól,legalább 1méter.Mert lesz egy figyelmetlen/siető/lazavagyoklesz..om/tehetségtelen aki kicsapja a te kocsid oldalának az ajtaját,neki tolja a bevásárló kocsit, megkarcolja az oldalát a táskájával , amivel nem fér be, mert nem levenné , az túl logikus vagy csak neked tolat valamilyen irányból.És ezek mind olyan kellemetlen meglepetések amit nem szeretnék tapasztalni amikor a kocsihoz érünk.Számtalan példát tudnék mondani amit a saját szememmel láttam ( nem az én autómat , random autó ) hogy, áll ki mellőle és hát bizony szűk lett kicsit túlságosan alátekertük a kormányt..vagy ahogy flipperezik a kis corsával az illető beletolat a hátsóba egyes bele az elsőbe támasztja kicsit, majd tolat neki a hátsónak kis szenvedés újra egyes megint neki az előtte állónak 6szor, azaz hatszor ment neki az előtte/mögötte álló autóknak és amikor behajoltam az utashoz, hogy ember nem tűnik fel , hogy a körülötted lévő autók mozognak ?! és nem nincs földrengés sem ! akkor megszeppent arccal megkérdi, hogy te úr isten mért neki mentem valamelyiknek ? inkább nem válaszoltam rá.. egy másik jó madár. A mellékelt ábrán érthető a magyarázat , egyszerűbb mint a T kereszteződést magyarázni :) Az emberünk onnan akart kitolatni és úgy ahogy ábrázoltam.A nagy narancssárga sótartót biztos látta már mindenki csak nem feltétlen tudja , hogy abba a nagy narancssárga tárolóban mi van, ilyen szokott lenni buszvégállomásoknál is.A lényeg hogy feltűnő színű szerintem legalább 1,5 méter széles és mély és vagy 1 méter magas ,tehát jól látható még ködben is ! Ez az ember én nem tudom , hogyan de annyira nem tudta kivitelezni ,a hátra tolatva figyelünk és tekerjük a kormányt hogy a majdnem tökéletesen vele egy vonalban mögötte lévő narancssárga dobozba tolatott szépen lassan, kimérten megfontoltan.Akkora jedi volt , gondolom tükör nélkül ment végig , mert amikor az a nagy doboz,a padka előtt volt közvetlen, elkezdte felállítani a dobozt, szépen lassan tolatva,akkor tűnt fel neki amikor majdnem félig felemelkedett már az egész ! Ha nem a saját szememmel látom ezt is ,hanem mesélik nem hiszem el.Annak a nagy feltűnő tárolónak jó tulajdonsága ,hogy elég sok só, mivel az már nem lehet , homok van benne az elég nehéz.Nem könnyű megemelni,ha éppen csak nekitolatsz lehet meg sem mozdul.Elképesztő milyen emberek kapnak jogosítványt és ők is nap mint nap , az utakon vannak, na ők igazán veszélyesek.Tényleg nem értem,hogy hogyan kaphatnak ők jogsit, mert ezeket már valamennyi rutinnal csinálják, mi lehetett ott vizsgán .. ? van az a pénz amiért őket is ? az mindegy hogy egy fakockát nem bíznék rájuk, nem hogy egy autót ? Senki nem születik autóversenyzőnek és autószerelőnek ez tény, de van az a szint, amit azért meg kéne ütni, mert így.. 

A bejegyzés trackback címe:

https://carlife.blog.hu/api/trackback/id/tr93517950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása