CarLife

Sziasztok A blogomban az autókról , a velük való közlekedésről és minden olyan dologról írok, ami segíthet a minden napokban elevickélni. Hogyan közlekedjünk , mikre figyeljünk, milyen autót válasszunk, milyen üzemanyagot használjunk , a javíttatása az autóknak és minden ami hasznos lehet, de esetleg nem gondoltunk rá.Saját és nálam okosabb ,hozzáértőbb emberek tapasztalatai .Semmi sallang , reklám és nagy szavak , hanem használható információk tapasztalatokból.

Friss topikok

  • Anna Smith: Kötelező az eredetvizsga, de szerintem ez nem felesleges kiadás.. www.eredetvizsga.hu (2013.03.16. 15:53) Vásárlás
  • chéfbácsi: @sztella1: kösze, a színeket meg az oldalt kicsit gatyába rázzuk még és utána jöhet a köv is, addi... (2011.11.09. 22:20) A kezdet..

Címkék

Vásárlás

2011.12.30. 17:39 - chéfbácsi

Alap érvényű dolog, hogy az autó előbb utóbb elromlik, az új autó is csak azoknál az az intervallum amikor erre esély van, nagyobb, mint egy használt autónál.Egyszóval, ha kocsit tart az ember, egy dologra biztos hogy számítania kell, hogy szervizelni kell.Ez egy új autónál általában magasabb összeg, már csak azért is, mert ha csak fikarcnyit is foglalkozunk az autónkkal márkaszervizbe visszük, itt jelzem hogy ez nem feltétlen jobb megoldás, de alapesetben elvileg ők értenek hozzá és szakszerűen dolgoznak, erre később visszatérek.. és ezen kívül ,ha van vezetett szervizkönyv ami elvárás is fiatal autónál, könnyebb is lesz majd eladnunk , ha rendben van.Öregebb és már használt autót is lehet márkaszervizbe hordani, de őket inkább szakikhoz visszük, mert olcsóbb és ő ért is hozzá.Ez sincs kőbe vésve,de ha van szerelőd,szerelő ismerősöd aki valóban ért az autókhoz és nem a computerből ,hanem abból hogy megnézi akkor jó választás lehet.Igazából mind a szakszervizek, mind a maszek szakik is lehetnek jó és rossz választás egyaránt.Teljesen hely és emberfüggő a dolog.És hogy nekünk mi a fontos,a gyorsaság,az ár vagy a szimpátia esetleg ezek kombinációja.

Akkor most visszatérnék a szakszervizek "megbízhatóságára" :

Ők úgy vannak berendezkedve, hogy a bevételük egy része ugye, az új autó értékesítés, de a nagyobb haszon a javításon van.Általában nem javítanak alkatrészeket, csak cserélnek.De előfordulhat mint amire számos példát írhatnék , amikor a tulaj beviszi a gépsárkányt valami kötelező szervizre vagy valami hiba van és azt orvosoltatni és a hiba megszűnt avagy a szerviz el lett végezve, csak közben jól át lettünk ba..va .Hogyan is ? a példák, bement a kocsi fék/fékbetét cserére vagy szűrők cseréjére esetleg valami elemet kellett cserélni a tapasztalt tulaj esetünkbe kék , de bármilyen színű filctollal lehet amit látunk, megjelölte a cserélendő alkatrészt.Az autó bement , kijött a javítás elvileg kész a számla a kezünkbe , ki is fizettük a nem kevés pénzt érte. És amikor megnézte ugyan az a jelölt alkatrész volt az autón.Röviden pofátlanul megpróbálták átba..ni.Persze nem ez az általános és főleg a márkaszervizek ezt egyre kevésbé tehetik meg, mert ugye a hírnév és az üzlet politika..de azért nem árt figyelni.

Ezen kívül a márkaszervizekben, sem feltétlen ténylegesen hozzáértő emberek dolgoznak, sokszor igen, de nem mindenhol.Nem szeretnék becsmérelni senki, ebbe nem mennék bele.

Viszont 3 példa a szakszervizekről, amiért nem rajongok érte és amiért ha nem ott csináltatjuk, olcsóbban megússzuk a dolgok.Az első egy 2000körüli kis C coupe Merci , abból is a gyári sport verzió.Újonnan 9 milla szóval nem egy olcsó darab, ennyiért autót is tudnék venni..a lényeg valami nem volt jó benne a főnök ennyit tudott megállapítani,be a Kárpát utcába (Merci szakszerviz az egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb) oké autót otthagy , egy két nap múlva kész.majdnem több mint 200 ezer volt a javítás , mert egy elektromos ketyerért ki kellet cserélni, nem megyek bele mi a neve mire jó.A lényeg tényleg cserélni kellett , ők ugye csak új alkatrésszel dolgoznak és mivel burzsuj hely az árát is megkérik a szerviznek.Az alkatrészt cserélni kellett ,csak az nem mindegy , hogy ha ezt szaki csinálja maszekba, jó állapotú használtat is lehetett volna belerakni így az összköltség sem annyi amennyi.Hozzáteszem akinek telik olyan autóra ami a Kárpát utcában kapható ,az biztosan realizálta ,hogy mire vállalkozik és nem rovom a szerviz hibájának , hogy annyiért dolgoznak amennyiért és csak új alkatrészt raknak a kocsiba.Ebben igazuk van, ha ilyen autót veszel , valószínű nem számít az sem ,hogy olcsóbban is kijönne, az a vevőkör pénzes, nem azzal foglalkozik mennyiért lesz kész, hanem hogy mikor és minőségi javítást kapjon és közben a se..üket is kinyalják.Egyszóval jól dolgoznak csak nem ocó.És ezt bármelyik közép felső, felső kategóriás autó vásárlásánál jobb ha realizálja az ember.Drága autó és igen minden más drága is lesz hozzá.   Második egy Ford szerviz céges 2,3mas tdci Tranzit .A hiba az volt , hogy az autó néha nem gyorsult és fura hangja volt, mintha csak egy henger nem ment volna.A diagnosztika nem is volt rossz tényleg nem ment és egy computer volt itt is a ludas.Az alkatrész cseréje egyáltalán nem horror árú, mert ha jól emlékszem 25-35 körül volt, de max 50.Ez általában szervizdíjjal sincs 60-70 felett .Viszont, ezt a computert csak a Ford márkaszerviben lehetett bekonfigurálni és beállítani , mert csak nekik van ilyen műszerük hozzá.Na és ettől a relatív olcsó alkatrész és csere mindjárt pár százezres összeg lett a végén.150 vagy 250 ezer nem akarok hazudni nem emlékszem melyik volt, nagyon sok és ezzel nincs mit csinálni, ezt csak ott csak ők és csak így.És ez olyan dolog ami jó eséllyel ezeken előjön.Ez egy ilyen dolog, minél  újabb autót veszünk, annál több elektromos szar van benne, ami el fog romlani.A harmadik is saját példa csak ezt sajnos saját bőrön éreztük, így fájóbb is.Én személy szerint keleti autó párti vagyok, japán,koreai stb sokan vannak és fura dolgokat esznek , de jó kocsikat gyártanak.Szóval a 3. példa Chevy szerviz, az autó náluk lett vásárolva most már több mint 4 éve megvan ez a kocsi is, az alapokon kívül nem nagyon kell szervizelni, egészen jó és míg én jártam szervizbe vele nem is volt gond, de ha elkezdi más használni az autót aki relatíve nem ért hozzá ennyire, pl az édesanyád ő mindjárt egy könnyebben megvezethető kategória.Itt a lényeg elvitte műszakira a kocsit mert ugye lejárt.Tipp topp állapotban van nő használja , így nincs széthajtva, túráztatva,nem rallizik vele sima átlag használat, annyi különbséggel , hogy az átlagnál jobban vezet így nincs körbe karcolva és nincs ütve az autó mert vigyázva van rá, tehát semmit nem kell rajta csinálni , max azokat a dolgokat cserélni amit ilyenkor kellhet, olaj,szűrők esetleg vezérműszíj ilyenek.Alap dolgok lettek csak csinálva rajta és csak kijött egy 100 feletti összeg, amit neki megmagyaráztak és utólag kénytelen is volt rendezni.Ráadásul amikor a márka szervizbe jár az autó, szinte minden alkalommal felfedeztem egy karcolást, pici megütést az oldalán ami előtte nem volt ott vagy miután kijött a szervizből , előtte hibátlan utána, magától el kezd törölni az ablaktörlő off állásban vagy egy 4 éves autó géptetőjéről pereg a festék és rozsdál és megpróbálják megmagyarázni hogy ez bizony nem az ő saruk.Ebben nem vagyok biztos mennyi az átrozsdásodási garancia egy új autóra , de általában 5-12 év .Röviden a tanulság semmit ne engedjünk cserélni,javítani a mi előzetes tájékoztatásunk és beleegyezésünk nélkül és mielőtt bevisszük az autót érdemes körbejárni és alaposan megnézni ,ha van rajta karcolás hol és mekkora vagy horpadás ugyanígy , ha pedig hibátlan az autó akkor mindezt csak utána, de még mielőtt elhagyjuk a szervizt.Mert utólag nehézkes már tisztázni az esetleges ilyen dolgokat.

Hogy mondjak valami jót is nézzük meg a szakikat akik lehet, hogy csak egy adott márkával foglalkoznak vagy azon belül is csak egy adott fajtával.Biztos köztük is van tróger , csaló és olyan aki nem ért hozzá igazán, de általában ők azok akik azért csinálják amit csinálnak, mert ezt szeretik értenek is hozzá.Amolyan szerelemből egy adott márka vagy típus iránt.Na én őket szeretem.Azt gondolom említenem sem kell , hogy nagy átlagban olcsóbban is dolgoznak és felesleges dolgot nem cserélnek.Ezen kívül jó eséllyel nekik van ismeretségük nem csak az alkatrészeseknél hanem esetleg adott márka bontókba is.Így nem kell feltétlen új alkatrészt beszerelni.Persze van sok olyan dolog amiből nem lehet/nem érdemes használtat avagy bontottat venni, de itt ez a lehetőség is inkább adott és nem lesz annyira gatyába nyúlós a dolog.Egy kiváló példa , a mostani autóm is mostanság műszakizott ,nem új nem 4 éves hanem 16 felett van kicsivel, ez már borból sem utolsó és láss csodát nem volt 150,de még 50ezer sem.Alapesetben itt jegyzem meg, hogy egy sima műszaki kb 28-30 ha semmihez sem kell nyúlni.De mondhatnék javítást is, amit szaki csinált nekem és a szakszervizben meg csak lestek , hogy fogalmuk sincs mi lehet a baja.A probléma: úgy vettem az autót,hogy bizonyos fordulat felett és hirtelen gázadásnál ha elérte azt a bizonyos fordulatot ledadogott az autó, ha valakinek ez magas, megakadt a gyorsulása az autónak és elkezdett lassulni , mintha nem kapnak benzint.De óvatosan használva nem is volt érzékelhető tehát ennek tudatában vettem meg.Le lett cserélve minden olyan dolog ami okozhatta volna ezt, a kocsi nem javult.Elvittem egy szakihoz aki ezzel a típussal foglalkozik leginkább, minthogy neki is ilyenje van, de szerel minden mást is.Ő találta meg, hogy az autó tankjában volt kb 2-3 dl homok.Hogy hogyan került az bele és az előző tulaj mit csinált az rejtély, de legalább kiderült a probléma és nem került sem súlyos összegekbe se hetekbe.Persze ez teljesen szabadon választható ki mit szeret, kiben bízik hova viszi az autóját, én a szakikat szeretem .Persze nem minden esetben van meg a mód rá , hogy így tegyünk és ez leginkább az új autóknál van így.Hogy példát mondjak rá a legtöbb új autó direkt módon úgy készül, hogy ha pl a géptetőt felnyitjuk egy egybefüggő műanyag borítást látunk csak 2 hozzáférhető dologgal, olajat és ablakmosót lehet bele tölteni.Ebben az a csel, hogy sok ilyen motor csak márkaszervizben bontható meg , mert ott vannak megfelelő dolgok hozzá.Így mondjuk egy szaki nem biztos, hogy hozzá tud férni "szakszerűen" vagy hozzátud , de látható és ugrik a garancia stb.Én ezért nem rajongok az új autókért, szépek , sok csili vili, eszik iszik lélegzik helyettünk, csak hát nem lehet hozzányúlni.Akit nem mozgatnak az autók és nem érez késztetést, hogy maga cserélne rajta valamit, esetleg ha gond van az autóval maga szerelje , nincs gond mert elviszi a márkaszervizbe és jó pénzért mindent megcsinálnak.És miután minél újabb az autónk annál több az elektronika és az olyan dolog ami elromolhat benne és nem tudjuk orvosolni.

Mondok ezekre is egy két példát azon felül hogy egy régi autóhoz több alkatrész van bontott,utángyártott és új , jobban bele lehet "nyúlni" nem vagyunk annyira kiszolgáltatva, ha olyan gond van.

Még frissebb jogsis korszakomban volt egy ősrégi 309es peugeotom, sima szívó dízel , nem ment viszont nem is evett sokat és nagy hangja volt :) olcsó volt, ennek megfelelően nézett is ki , de a célnak meg felelt elvitt A pontból B-be.Egyszer hazafele este 11 körül, gondolt egyet a váltó az örsnél és szétesett.Ezzel csak annyi gond van, hogy nem lehet sebességeket váltani és meg kellett állni , mert természetesen pirosat kap ilyenkor az ember..kalandosan kicsit arrébb félre álltunk , géptető felnyit és megnézni mit tehetünk.Mivel nem volt még műanyaggal beborítva és letakarva minden,így látható a váltó és a probléma is.Miután hozzáférhető volt, annyit lehetett segíteni hogy 3masba maradjon az autó és így ha nem is gond nélkül, de dízel lévén haza lehetett menni vele csak 3masba.

Másik példa, már megvolt a mostani autóm, a benzinben lévő homok el lett távolítva, működött ahogy kell. De gondolt egyet és az alapjárata el kezdett ingadozni,anélkül hogy hozzá lett volna nyúlva.Új autóba ilyenkor szerviz ,mert semmihez nem lehet nyúlni a motorban, de tényleg hacsak nem bontod le a teljes borítást.Utána jártam mik okozhatják, elsőnek az alapjárati potikat , az enyémben kettő ilyen van, de mivel nem vagyok szerelő meg nem mondom, hogy minden autóban ugyan ennyi van e.2 kis műanyag szerkezet, kb 1500 ft/db vettem két ilyet , le a régit fel az "újat" és megint minden rendben.

Ez meg megint mindenki szuvenír joga új autó kell e neki vagy használt és hogy mennyire lehessen "hozzá nyúlni" ,de egy dolog tény, minél újabb annál inkább vagyunk kiszolgáltatva a szerelőknek.Így ezt mindenki maga dönti el mi a fontosabb.Itt lehet mondani , hogy persze persze nem tudunk hozzá nyúlni, ha úgy van, de egy új autóhoz nem is kell.Ami részben igaz is,mondjuk 2-3 évig, ha nagyon vigyázva van rá.Utána meg majd kell.Ha meg történik valami mert bármikor történhet akkor jön a fejvakarás.Erre csak egy gyors példa,a márkáját sem tudom, lényeg egy két éves terepjáró, a tulajnak gondolt egyet a kocsi és a Dózsa György kellős közepén lezárt a riasztó és se előre se hátra,kiszállni nem tudott a kocsiból,ablakok természetesen elektromosak és miután beriasztott a kocsi nem is működik így még kimászni sem tudunk a kocsiból.És az hogy a riasztóst kirendeljük oda , hogy szabadítson ki, sem olcsó és az utána lévő javítás sem.

És még csak ott tartunk a témában , hogy új vagy használt gépsárkány legyen, az hogy mekkora ,mi legyen benne , mi nem, mi jó ha van mi nem, szín, szag halmazállapot etc még sehol nincs.De igen , mondhatjuk hogy elég agyalós dolog is ez minden esetben.Kivéve ha kap az ember egy cégest vagy a segge alá raknak egy kocsit,mert azt mindenki tudja, hogy a legjobb kocsi a céges , mert az nem kerül pénzbe.Ez sincs minden estben így, de általában aki kap egy cégest , azért nem kell fizetnie , sem a javíttatását és szerencsés esetben a benzint/dieselt sem.

De ha már vásárlásra adtuk a fejünket és meg van, hogy új vagy használt kocsi lesz, jó ha számolunk egy két dologgal.

Ilyen amit minden esetben ki kell fizetni az eredetvizsgálat és ehhez tartozó társaik, új autó esetében, üzembe helyezési díj és amiket a hihetetlen kedvező áraknál és akcióknál elfelejtenek említeni , de minden esetben felszámolnak még a fényezés.. lehet , hogy valakinél benne van az árban, de én még személy szerint ahol voltam mindenhol, külön tétel, ezt persze nem kell külön kifizetni, gondolok itt arra ha részletre veszi valaki az autót, de jó tudni hogy 70-210 közt kb ennyivel több lesz az új autó meg az üzembe helyezés, meg az ilyen olyan díj.Egy új autót is ,ha 0 forintal hozod el, akkor is vagy 100ezer és több amit ki kell fizetni stabilan.

Használt autó esetében, meg eredetvizsga,köbcenti adó , ami egy kis 1,6 os esetében minden papírral együtt a vétel áron túl még legalább 100-120 ezer , ez arányosan valamivel kevesebb ha kisebb motorja van és arányosan sokkal több ha nagyobb.példának okáért rákérdeztem egy 8hengeres 4200cm3 is-re mennyi lenne amit csak azért ki kéne fizetni ugye,hogy elhozd 250ezer körül van+az autó vétel ára. Ezek olyan járulékos költségek amit , minden esetben pluszba rá kell számolni és még egy dolog amit vásárláskor ki kell fizetni, a biztosítás. Szóval ha kinéztünk a hasamra ütök egy új autót 2,5 millióért nagyon akciósan és húúú de kedvezően, akkor arra még egy 1-2 százezret hozzászámolhatunk, használt esetében is, ha tetszik egy mondjuk 500ezres autó , legalább egy 50-60 ezret hozzá kell számolni, persze minél nagyobb motorral van annál több lesz az a plusz amit még számolhatunk stabilan költségnek.Új autónál nem, de használtnál még ezek mellé minimum egy olaj és szűrők cseréjét hozzá kell csapni,de jobb úgy kalkulálni , hogy azért egy két apróbb meglepetés érhet minket amire kell költeni.Olyan használt autó nincs, amit megveszünk és használjuk.

Főleg használt kocsinál érdemes réteg vastagságmérőt vinni magunkkal és ha nem értünk hozzá , egy olyan embert is magunkkal vinni aki tudja, hogyan kell kezelni és mi az az érték ami elfogadható.Nem kőbe vésett, de azért egy 10 évesnél öregebb autó esetében igen nagy valószínűséggel volt már törve is az autó, kevésbé vagy jobban.Teljesen mindegy mennyire is volt gondos az előző tulaj és akár mennyire is esküdözik, igen ritka hogy egy öregebb autó sosem volt legalább koccolva, teljesen mindegy kinek a hibájából.Ezt a rétegvastagság mérővel is fel lehet fedezni, ha sokkal több a festék réteg rajta mint, a normális vagy egy 15 éves autó és gyári értéke van, ennek lehet az is az oka , mert egyszerűen az előző tulaj , újrafestette mert mást színt akart vagy hogy szép legyen a fényezés, de lehet törés miatt is.Az eltérő szín is árulkodhat erről, kicsit fényesebb avagy mattabb a festés egyes részeken.Az hogy törött még, az elemek illesztéséből, a gyári csavarok állapotából és hegesztés vagy más hozzányúlás nyomaiból is látszik.

De alapvetően , ha volt törve az autó nem kell megijedni , mert ha szakszerűen lett megcsinálva akkor semmit nem számít.Minden elektronikát, nyíló-záródó és hasonló kütyüt ki kell próbálni működik e, ablakok,ajtó,zárak,ablaktörlő,hűtés-fűtés,ha klíma van az autóban,lámpák etc.ezek általában nem nagyon dolgok, de ha nem veszed észre és elhozod az autót és utólag derül ki, kellemetlen is és hiába nem nagy dolgok, mind neked kell kifizetni.Hallgasd meg a hangját szépen egyenletesen jár e a motor, a kipufugó valahol nem ereszt e, a fékek jók e, lengéscsillapítókat jók e, a kormányt megtekergetni, a gumikat milyen állapotban van, hogyan koptak, ez is sokat elárul, mind a 4 felni azonos e , tudnék mesélni erről is .Belül , hogy nem ázik e be sehol, ezt a csomagtartóba ugyan úgy.Az ülések mennyire vannak szétülve és milyen állapotú a belső, minél szebb annál több az esélye , hogy azért vigyáztak rá, nem kőművesek jártak vele 5en agyon terhelve az autót cementel.A kormányt mennyire kopott és hogy mit mutat a km óra állás.10-20 éves autóba a 100ezer alatti nagyon nem stimmel de a 200 alatti is csak indokolt esetben.Igazából szinte mindenki hajlamos visszatekerni az órát és nem csak az autókereskedők, magán embernél ugyan így előfordulhat.Egyszóval ha túl keveset mutat az állapotához és a korához képest akkor , ott valami nem oké.Nem azt mondom hogy lehetetlen , mert egy kedves barátomnak volt egy 10en x éves suzukija,gyári 1.0es full fapados, viszont ő tényleg alig használta így egy valóban megkímélt és 65ezer kmes kocsiról beszélhettünk, de ez olyan ritka mint a fehér holló.Majd ha meg vizsgálgattunk mindent akkor próbakör, megmutathatja először a tulaj is, de menjünk mi is vele mindenképp.Itt is figyelni, milyen az úttartása, nem csörög ,zörög,kopog e valami, normálisan gyorsul,lassul e a kocsi , stb. Ha nem akarják engedni, hogy kipróbáld, annak oka van és nem az hogy félti, ha nem vezetheted keress másikat , mert valamit titkolni akar és amúgy is alap hogy olyan kocsit veszek meg, amit előtte kipróbáltam.

Ha mindez megvolt és az autószerelő vagy kocsikhoz nagyon értő ismerősöd szerint is rendben van , akkor jöhet az alkudozás.Ha biztosra akarsz menni, akkor még miután mindent ellenőriztél , kipróbáltad és szerinted rendben minden,de biztosra akarsz menni, irány egy olyan márka szerviz, vagy szerelő aki egy két óra alatt teljesen átvizsgálja némi anyagi ellenszolgáltatásért a teljes autót és akkor nagyon sok meglepetés nem érhet.

De csak olyanhoz vidd akiben megbízol és adsz a véleményére, mert előfordulhat hogy egy teljesen jó autót szemelsz ki, minden rendben és a márkaszervizes meg lehordja az autót és lebeszél róla, közben meg csak nem ért hozzá vagy csak okoskodni akar..és egy jó autót hagysz ott.Sokan úgy gondolják, hogy az autókereskedők csak lehúzni és átverni akarják az embereket és sajnos itthon, sok esetben tényleg teljesen hülyének nézik az embert, de itt is van sok ellenpélda mint ahogy  senki ne higgye azt, hogy a magánszemélyekben itthon teljesen meg lehet bízni, közülük is sokan ott vernek át ahol tudnak.Itthon sajnos nagyon körültekintően kell autót vásárolni.Ez megint csak saját vélemény ,de ha úgy van hirdetve egy autó hogy női tulajtól, ha csak nem tetszik nagyon kétszer háromszor is meggondolom.Azért is, mert sok esetben, nem női a tulaj csak abban a tévhitben élnek az emberek , hogy így könnyebb eladni a kocsit.Másik és itt jön a személyes félelmem , ha valóban női tulajé volt.Tudom tudom sztereotípia és most háborognak a női olvasók , de sok esetben ha nőé volt az autó, itt karcos, ott karcos, itt egy kisebb horpadás ott egy másik és a törések.Az ilyenekről nem beszélve hogy, olaj nélkül ment pár száz kmert mert nem vette észre és sorolhatnám azokat az apró figyelmetlenséget amitől szegény kocsi, sok mindennek van kitéve.Ez persze nem azt jelenti hogy, a nők nem tudnak vezetni és parkolni, biztosan van akinek ez zsigerből megy és nem jellemző hogy megkarcolja , leüti fekvőrendőrnek, rúzsozás közben rommátöri a kocsit, megfelelően szervizelteti és sorolhatnám és persze vannak ilyen férfiak is de nem ez a jellemző.Amit ebből ki akartam hozni, hogy jó eséllyel ha nőé volt a kocsi ,akkor nagyobb valószínűséggel kívülről és műszakilag nem lesz toppon az autó, kisebb karcolások, horpadások lesznek rajta, viszont a belseje jó eséllyel csillogni fog mint a salamon töke és amint kinyitod az ajtót megcsap az illatosító :) De persze lehet nagyon jó állapotban is , ez emberfüggő.

Az meg hogy akár új akár használt kocsi mellett adjuk le a voksunkat, hogy mekkora milyen legyen, milyen motorral felszereltséggel csak az igényeinken múlik.De ezt talán egy következő post , hogy benzines vagy dízel, első vagy hátsó esetleg összkerekes legyen,kicsi ,nagy, személy autó vagy terepjáró és sorolhatnám, mindegyiknek van előnye és hátránya is.De ez next time...

A bejegyzés trackback címe:

https://carlife.blog.hu/api/trackback/id/tr273507447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anna Smith 2013.03.16. 15:53:45

Kötelező az eredetvizsga, de szerintem ez nem felesleges kiadás..
www.eredetvizsga.hu
süti beállítások módosítása